torsdag 4 december 2008

Springer gatlopp...

...bland alla jobbannonser, uppdaterar CV och ringer trevliga samtal till potentiella arbetsgivare. Jag SKA ha ett nytt jobb i januari, så är det bara!

Att jag konkurrerar med hundratals andra om samma jobb försöker jag blunda för, för om jag inte har totalt fokus på att det kommer att bli BRA, ja då kommer jag inte kunna övertyga någon annan om att jag är bästa möjliga man, eller snarare kvinna, för det jobbet jag nu söker.

Men lite inside information för er lyckliga som har jobb och inkomst. Det utannonserades nyligen ett projektledarjobb i tidningen. Sökande till tjänsen var 1300 (!!!) personer. Och då hade ansökningtiden inte gått ut. Fy fan. Det är så det ser ut idag.

Det som faktiskt är riktigt bra i hela den soppa jag befinner mig i är att jag, för första gången i mitt liv, faktiskt vet vad jag vill jobba med. Skall bara ta reda på hur jag kommer dit också! :-) Men det skall jag skriva om en annan gång...

Inga kommentarer: