söndag 30 november 2008

Fototriss - Trappor

Allmänt upptagen av allt som händer i livet har gjort att jag helt enkelt bortprioriterat Fototriss de senaste veckorna. Tyvärr... Nu när veckans tema är trappor så visste jag att jag i alla fall hade två sådana bilder. Blir således ingen trio utan snarare en fotoduo. Om jag hinner lägger jag till en senare i veckan då det finns massor av vackra trappor kring min arbetsplats.

Min fotoduo kommer från en liten weekendresa till Köpenhamn (vårens första och enda riktigt varma helg). Det första fotot från Helsingborg och det andra från konstmuseét Louisiana som varmt rekommenderas!




Sugen på mera trappor? Finns mycket fint här!

****
Bättre sent än aldrig! Här kommer bilden som gör min fototriss komplett!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken vacker trappa & byggnad det var i Louisiana. Hoppas att du har haft en mysig första advent!

Molle sa...

Hmm. En fusiks. ;-)

Jag tycker du skall försöka leta upp en till trappa så du får en fin Triss. Jag tycker dina två första är så bra att de förtjänar en tredje bild. I väntan på din tredje så gillar jag din första bäst för den är så enkel och vacker. :-)

Synnøve. sa...

En härlig duo hos dig.
Är enig med Molle om den första bilden.
Enormt vacker.
Ha det gott.
Synne.

Mia sa...

Vackra bilder bägge två, favoriten blir nr 2.

Hoppas du har en fin kväll.

Anonym sa...

Fina trappor! Min favorit av dina två blir helt klart den andra trappen! Hoppas att du har haft en bra och mysig första advents helg! =) /maria_6909

Jah Hollis sa...

Verkar som om det blivit lite förvirring här. Men mittbilden (nu) är ju en kändis: Kärnan i Helsingborg.
Den översta, med havsutsikten är utanför Louisiana. Där var jag för ett par veckor sedan och då var det smällkallt. Men Louisiana är alltid värt ett besök, i alla väder.
Men var kommer den tredje ifrån då, den verkar bekant på något vis.