lördag 22 november 2008

Man kan välja...


...att se saker och ting i mörkaste mörker, eller så kan men se de ljuspunkter som finns.

Om några veckor får vi besked. Vi som jobbar på Företaget där 300 personer skall avskedas. Det är i princip 30% av de som jobbar inom det som kallas Automotiv.

Den första ilskan har lagt sig och har ersatts av en enorm energi i jakten på nytt jobb. Kan inte vara utan. Har inte råd. Det har också gett mig möjlighet att fundera på vad jag verkligen vill göra, och minsann, för första gången i mitt liv så vet jag åt vilken håll jag skall gå. Och det känns fantastiskt bra.

Så trots att läget kanske inte verkar vara det allra bästa så kan jag ändå inte låta bli att glädjas över de möjligheter som öppnas. Livet är fullt av vägar att gå. Det gäller bara att se dem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Glädjande att läsa att Du försöker se saker från den ljusa sidan. Jag kör oftast den inrikningen jag med. För hur det är så finns det ju alltid möjligheter. Trist är ju att det är så otroligt mycket folk som blir varslade nu o mycket tråkigheter för det säkert med sig för många. Men som liten människa kan man bara hoppas att det precis som vid krisen i början på 90-talet ordnar till sig och att det blir snurr på arbetsmarknaden och annat som drabbats nu. Håller tummarna för att Du finner en bra väg nu och finner ett bra och kul jobb.

Anki N