lördag 20 december 2008

Puhhhh... vilken pers!

Med tre täcken, två fårskinnspälsar, morgonrock, pyjamas och varma sockar har jag legat och huttrat och svettats i min säng i nästan en veckas tid. 40 graders feber och oförmögen till det mesta. Vinterns influensa var minsann en riktigt elak en. Nu är febern nere i 38 och vanliga kläder har kommit på istället för mysbyxor och jag kan jag vara uppe en 10 minuter, sedan blir jag alldeles yr i mössan och måste gå och lägga mig. Men det är i alla fall en klar förbättring :-).

Ett år äldre blev jag också i veckan. Ser det mer som ett år klokare, visare och mer erfaren. Det känns bättre än att bara se sig som äldre på något vis. Fick ställa in mitt kalas, men det tar jag igen lite senare. Klart man skall fira att man blir smartare och klokare ju äldre man blir, eller hur!:-)

Dessvärre missade jag sonens luciafirande, dotterns julavslutning och alla arbetssökaraktiviteter som var inbokade i veckan samt jobbets avtackning av alla oss som slutar. 27 av 62 personer fick till slut gå. Alla vi som inte har civilingengörsexamen. Mest ledsen är jag missade sonens och dotterns aktiviteter, men vad tusan skall man göra när man inte kan klona sig?

Har fått en privat tid på Trygghetsrådet på måndag. Ser fram emot det med tillförsikt och jag är väldigt nyfiken på vad de eventuellt kan hjälpa mig med.

Nej nu skall jag vila mig bättre!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej!

Så JÄTTEKUL att höra att det värsta
äntligen är över. Nu har du hela Jul och Nyår att återhämta dig på.
Kom ihåg, tempot bestämmer DU!

Därför, en STOR kram från mig och en önskan om en God Jul och ett Gott Nytt År!

Kid