söndag 1 februari 2009

Fototriss: Såhär ser det ut där jag är idag

Söndag morgon. Klockan är strax åtta och jag har avnjutit en kopp kaffe latte tillsammans med en skorpa med smör. Två stearinljus är tända och jag har ögnat igenom platsannonserna i dagens GP. Hittade ingenting. 5-åringen kollar på Bolibompa med Stora P medan 7-åringen fortfarande myser i sängen. Jag älskar söndagar.

Veckans tema på Fototriss är att vi skall ta kort på hur det ser ut på platsen där vi är just idag. Tänkte inte fuska ;-), utan kameran får följa med ut på långpromenaden längs med sjön. Byrackan älskar mig för just dessa promenader där hon får springa fritt, men är aldrig mer än en fem-sex meter från mig. Kanske träffar vi hennes hundvänner, de där tre stora vackra hundarna av okänd sort nere på fältet?

Dags att ge sig iväg. Noll grader ute, mössa och vantar på... Kameran i fickan. Redo för en ny härlig dag.

Hoppas ni får detsamma:-).


Två timmar senare tillbaka med bilder från promenaden. Den gick från mörk vintermorgon till strålande sol och blå himmel. Allt på 1.5 timme....


Och vi som promenerade var:



17 kommentarer:

Mita sa...

Ni har tydligen en riktigt fin dag idag med sol och allt, ha det bra

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! Solen har kommit hos mig också nu, ska ta en 'riktig' promenad lite senare.

Anonym sa...

Vilka vackra bilder! Jag önskar mig också SOL idag! Men det verkar tyvärr inte bli uppfyllt... Ha det gott!

Anonym sa...

Fina bilder under en skön promenad.
Den första var allra vackrast i mina ögon.
Anki N

m sa...

Fina bilder! Jag tycker bäst om mittbilden. Det är så fint när ljuset kommer bakom det mörka. Här har jag än så länge inte sett nån sol.

Anonym sa...

Din andra bild tyckte jag var väldigt lyckad. Fint ljus och det syns hur vacker er promenad var!

Anonym sa...

Jag tycker allra bäst om sista bilden, det ser nästan ut som en vårdag.
Jag har vårtecken i min Fototriss.
Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Otorligt fina bilder du tagit!! Å, vad härligt med en långpromenad på morgonen...
Kramen, Maria

Livet på Citronodlingen sa...

Det ser ut att vara uppfriskande temperaturer.. ;o) Antar att du var lite röd om näsan när du kom in, men vackert är det! (ja inte med röda, kalla näsor, utan med snön ;o)

Anonym sa...

Ser ut som ni också har sol.
Härligt med långpromenader, var ute en liten sväng bara, eftersom vi har just nu -17.
Ha det gott // Nettan

Anonym sa...

vilka fina kort.. vilken fin dg ni verkar ha..:)

kort nummer ett blir min favorit..
kram

Anonym sa...

Snygga foton :-) I synnerhet bild nr 2.

Anonym sa...

Vackra foton och vilken fin text om din morgon. Min favorit blir andra fotot

Anonym sa...

Jättefina bilder, den andra blir min absoluta favorit.

Jah Hollis sa...

Det var fina bilder från promenaden. Jag gillar den på björken bäst.

Anonym sa...

Jättefina bilder. Kul att kolla hur det ser ut i landet. Sol o snö..vackert!Ha en fin dag idag också./Gunvor.

Anonym sa...

Härliga bilder / ha en bra kväll