fredag 6 februari 2009

Jobbintervju #4

Så var det dags igen. Ny jobbintervju till ett arbete som verkar kanon och åt det håll jag verkligen vill jobba med i framtiden. Och det gick jättebra! Var hyfsat förberedd och laddad med både frågor och svar. Bästa intervjun än så länge, men jag var den första de träffade av en mängd kandidater. Är säkert inte den som har mest erfarenhet av liknande jobb, men jag är absolut en av dem som kommer att kunna utföra jobbet bäst. Så är det bara! :-)

Börjar annars bli rätt trött på att leta jobb på nätet, och faktum är att det är otroligt få att söka. Nej då tror jag mer på spontanansökningar och egna nätverket. Vet ni förresten att det genomsnittligt tar 6 månader att hitta nytt jobb! Och under rådande omständigheter ännu längre. Tvi vale!

Väntar svar från intervju #3 också... Men ingen ro och ingen vila förran jobbfrågan är löst. Hur lång tid det än må ta. Hej åhå...

1 kommentar:

Jah Hollis sa...

Jag avundas verkligen inte alla er som måste hålla på att jaga jobb och skriva ansökningar och gå på en massa intervjuer.
Det låter tufft att hålla på om man inte får någon respons när man anstränger sig allt man kan.
Men jag hoppas du ska hitta något bra snart.