torsdag 19 februari 2009

Snöfall



Idag vräker snön ner. Och jag skall ut och slira med min lilla bil "skrutti-bang-bang" eftersom jag har en jobbintervju och sedan utbildning på eftermiddagen. Skall skynda mig hem så mycket det går, för om snön ligger kvar så är det pulkaväder! Och det vill jag ju inte missa med Stora och Lilla m.

Faktiskt första riktiga snöfallet hela denna vinter tror jag! Isigt och blött har vi haft, men ingen snö att tala om. Inte för att ungarna bryr sig om det, för de åker ju stjärtlapp så fort det ligger frost i gräset.

Håll tummarna inför jobbintervjun! Jag pehöver all "pepp" jag kan få. Påminner mig själv om att "ha kul" och att vara den jag är. Antingen köper de mig, eller inte, men kan inte gå dit och försöka vara den jag tror att de vill ha. Nej, hela detta "jag" är bra som jag är, skall bara hitta världens bästa arbetsplats som fattar det också! ;-)

Ha det gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller både tummar och tår!!!

Vilken alldeles underbar bild - våren är snart här (alldeles oavsett all snö som bara faller...)!!