torsdag 5 februari 2009

CV-skriverier och jobbintervju

Om det är någon som behöver lite CV-tips, så finns det nu på "Soppa på en Spik".

Skickade förresten iväg ett 30-tal jobbansökningar under januari. Med nya CV't! Skall bli sååå intressant att se om det ger något resultat. Enligt trygghetsrådet skall det bli en intervju på 10 ansökningar. Och 10 intervjuer skall leda till ett jobb.

En intervju fick jag idag! Jippiii, så kul. Skall förbereda mig ordentligt. Vet ju att de alltid ställer frågor som "varför skulle just du passa på det här jobbet" och "säg tre saker du är bra på" och "något som är mindre bra". Skall i alla fall bli spännandenför intervjun är imo... jag menar IDAG!!! Jisses vad tiden har gått fort!

Ja då säger jag väl natti, natti. Och till Laila, JA. Jag antar din utmaning... :-)

Inga kommentarer: