tisdag 10 februari 2009

Fototriss - Doft/Lukt

Kameran krånglar så nu har det funderats och grävt i familjealbumet. Doft... inte alltid det lättaste att ge en bild av, men här är ett försök. För mig är en lukt lika med minnen, kanske en plats, en händelse eller årstid. Här är i alla fall några av de bästa dofterna jag vet.

Ett ljummet sommar-regn...
Doften av gräs och ett solvarmt barn...
Och mina barns fötter som än så länge bara luktar gott!:-)

Mer saker och ting som näsan gillar (eller ogillar) hittas i veckans Fototriss.

6 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej.
Så fina bilder.
Visst är dofter förknippade med bilder.
Jag älskar regn så för min del blir nummer ett min favorit.
Härlig bild och glad unge.
Kram synne.

Anonym sa...

Fina bilder...fötterna var så söta!

Anonym sa...

Finfina bildet! Den första är solklar favorit. Han ser ut att vara ett riktigt litet busfrö :)

Anonym sa...

Fin triss. Pojken i regnet blir min favorit.

Anonym sa...

Sommarregn är en favoritdoft så det får bli favoritbilden...

Anonym sa...

Åå, doften av ett sommarregn är ju alldeles underbart! =)