onsdag 4 februari 2009

En härlig dag i Göteborg!



Personlighetstest. Har ni gjort ett sådant någon gång? Jag gjorde i alla fall ett igår på TRR enligt Myers-Briggs metoden. Fick svara på 88 frågor med två svarsalternativ av sorten "Låter du din hjärta styra din hjärna" eller "Låter du din hjärna styra ditt hjärta". Resultatet av dessa svar blir så småningom en fyrsiffrig bokstavskombination och denna tolkas till vilken sorts typ du är. Resultatet var bländande överrensstämmande med på hur jag ser mig själv. På gott och ont! Det ger mig en indikation om att jag är på väg åt rätt håll i mitt jobbsök, men också vilka bitar jag behöver jobba med. Fast det visste jag ju redan innan!:-) Det känns gött att ha rätt! :-D

Thaimat till lunch med trevliga och kloka Annelie som befinner sig i samma jobbsökarsits som jag.

Biblioteket blev nästa stopp och sedan en tur på stan. Brukar försöka ta mig till Victoriapassagen som är ett av de mysigaste ställena som Göteborg har att erbjuda. Kostade på mig en väldigt god Kaffe Latte och satt och glodde på förbipasserande. 42 spänn för kaffet, men med tanke på hur gott det smakade och alla intryck så är det värt pengarna. Måste ju tänke på vart kronorna tar vägen nu när månadslönen är frånvarande...

Avslutade dagen med en fantastisk föreläsning om kroppsspråk med härliga Carina Ahrle, "Hör du vad jag menar - Ser du vad jag säger". Skrattade så tårarna trillade! Så träffsäkert, rakt och intressant! Mer av Carina tack.

En härlig dag i Göteborg helt enkelt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har en liten utmaning hos mig! :-)

Anonym sa...

Underbar bild. Jag måste gå ut i köket!

p