söndag 11 januari 2009

Veckans fototriss: Fotografera ett motiv ur tre vinklar

Olika vinklar och ett motiv... tja... det finns en del att välja på. Men eftersom jag har tänkt att ge denna skulptur i svart vax som jag gjorde för några år sedan en liten avskedsfotografering innan den begravs så blev det just den.

Idén till mannen var från början att ha baksidan av huvudet i hönsnät och i det skulle jag stoppa lite olika saker som jag tror att män tänker på (typ bilar, kvinnor och lite annat som jag i mitt lätt fördomsfulla sinne tror fyller deras hjärna, haha ;-)) och den skulle heta "In the head of a man" men jag kom aldrig så långt som till sakerna. Nu har vaxet börjat torka och nyligen föll ett öra av. Dessutom så fastnar oändligt mycket damm på den, så dessvärre... detta blir nog en liten avskedsföreställning och tack-och-adjö till min käre vaxman *snyft*.

Andra bilder på samma tema hittas här.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder / ha en bra dag

Anonym sa...

Vilken häftig skulptur!!! Om du nu verkligen har hjärta att begrava den så måste du ändå spara konceptet och göra om den nån gång - i brons kanske!? 8-D

annette sa...

Så häftig, lite att kast tycker ju jag förstås, kanske Du kan göra något liknande vid ett annat tillfälle.
Bild nr två blir min favorit!

annette

Anonym sa...

Lite kul trots allt att kombinera fototrissen med begravning!

;-)

Anonym sa...

Jättefint hantverk. Synd att den ska försvinna. Eva

Anonym sa...

Men... Går har inte at rädda?? Otrolikt vacker skulle jag säga!

Anonym sa...

Underbara bilder och är tacksam över att få delta vid detta avsked ;)
Ha en bra söndag Kramis

Lena sa...

Vilken gåva att kunna skulptera så fint. Otroligt! Jag gillar. Vad synd att du känner att du måste "begrava" honom. Jag hoppas du gör något liknanade snart och visar upp det för oss. Jg är väldigt imponerad. KRAMEN!

Mitt enkla bidrag finns i Tematoken.

Anonym sa...

Jättehärlig skulptur! Men varför måste den slängas? Du skrev att vaxet torkat.. men hur gör man då för att det ska bevaras? Frågar en som inte vet.

Petra C sa...

Äkta hantverk. Snygga vinklade bilder.

Marie sa...

Fin skulptur. Närbilden på näsan får högst betyg av mig. Ha´det.

Synnøve. sa...

Stackars Vaxmannen. Vet han om att håller på att bli dumpad?
Otroligt bra serie måste jag säga.
Svårt val, så jag säger alla tre.
Synne.

Fröken Fröjdh & CO sa...

Oj vilka fina kommentarer! Tack tack tack *glad*.

Vaxmannen står och tittar på mig och ber på sitt eget sätt om nåd... nåväl, han får kanske stå kvar ett litet tag. Eller i alla fall till någon annan vital del trillar av.:-)

Ha det gott!
Marie alias Fröken Fröjdh

Karins fotoblogg sa...

Så läcker! Måste han verkligen lämna jordelivet? Hursom så har du förevigat honom snyggt och det är ju inte fy skam det heller :)
Må gott!

Baronessan sa...

Läckra bilder. Och vilken läcker gubbe! Så synd att han inte ska få vara med längre. Går han inte att laga?

Jah Hollis sa...

Väldigt speciell triss, tycker jag. Snygga bilder. Att det är din egen skulptur ger ju det hela ännu en dimension. Men synd att den inte höll. :-(