lördag 10 januari 2009

Kan inte hjälpa det!

Men jag är helt såld på Let's Dance! Sitter och fånflinar i soffan och hoppas att ingen ser mig när jag jag ömsom hånar de som inte lyckas hålla takten för att något senare klappa händerna och hoppa upp och ner av lycka för de som liksom sätter steg, takt, charm och vad-som-nu-behövs för att få höga poäng av juryn som i detta fall består av... mig.

Såg ni förresten Morgan Alling och hans häftiga höftsväng? Snacka om positiv överraskning! Där kom en lite lagom tjock man i sin bästa ålder (= inte så långt från min), en skådis som fullständigt flöt över dansgolvet med härligt leende, dansanta fötter och en lagom tjock kropp som inte verkar gjort annat än att dansa! Och sedan Laila Bagge. Eller Magnus Samuelsson och Magdalena Graaf. Tycker hela samlingen av idrottsmän, journalister eller vad de nu är har en enorm styrka och ännu större mod som vågar utsätt sig för detta inför en väldigt stor del av svenska folket. Ja det var härligt att se och en total avkoppling från veckans övriga misär.

Ja det här med dans förresten... det händer något med en när man dansar... ja så menar jag inte lite halvfull på krogen en sen fredagskväll, utan pardans. Där man håller i sin partner. Har en teori om att när man berör en annan människa, alltså tar på varandra (på ett dansant sätt förstås, haha) så kommer man nära. Man kan alltså "känna in" den andra personen. Jag tror att alla ni som nu råkar hålla på med pardans som tex. bugg, tango, lindy hop eller vad det nu kan var vet vad jag talar om, och för er andra låter det antagligen helflummigt. Men allvarligt, hade alla människor dansat så hade världen sett annorlunda ut.

Och har ni inte bokat in semestern ännu, varför inte prova en dansvecka? Lite Lindy Hop på Herräng Dance Camp kanske? En liten varning bara... ert liv kommer aldrig någonsin bli detsamma igen!

Muahahaha...

1 kommentar:

Njut i din trädgård sa...

Men oj, Let's dance har jag ju helt glömt bort. Såg ju trailern med Laila och allt. Hur kunde jag. Har jag missat mycket, när sänds det?