torsdag 4 september 2008

Bara vara vänner?



Jag har en vän, en av de bästa, som med bestämdhet säger att en man och kvinna inte kan vara vänner utan att det förr eller senare leder till sex. Eller också har man redan haft sex, eller så är den ena eller andra i en relation men skulle ändå vilja ha sex… eller hur det nu var. Själv tycker jag att det är ett väldigt gammaldags och traditionellt sätt att se på saken (jo det tycker jag! :-)), men jag har å andra sidan haft vänner av motsatt kön sedan jag var en liten yrhöna. Vad är det som är konstigt med det? Man väljer väl inte sina vänner efter kön utan för att man tycker om dem för den han eller hon är, oavsett vad som finns mellan benen!?! Inte är väl vikten av förökande så nedärvt att det enda som driver oss är sexuella drifter eller någon form av parningslek? Nej, nej , nej. Jag tänker fortsätta umgås med vem jag vill, bara för att jag trivs och blir glad av det. Och om det sedan är Maggan, Anders, Anna , Örjan eller någon annan, så spelar det ingen roll. Det är mina vänner, jag trivs med dem och jag har valt in dem på obegränsad tid. Inga presumtiva partners eller knullkompisar. Bara mina väldigt härliga vänner.

Vad som är normalt eller ej, det vet jag faktiskt inte. Men att ha vänner av båda könen är normalt för mig och vad andra tycker om saken spelar inte någon roll. Tycker ändå det är intressant… vad tycker Du om saken?

Inga kommentarer: