lördag 23 maj 2009

Och tiden den går...



Nej jag har inte struntat i bloggandet sista tiden, bara det att det verkliga livet har prioriterats :-). Skriver på andra webbsidan www.soppapaenspik.com , som det just nu är lite mer fokus på.

Men vad händer?
Jo, lägger massa tid och energi på nya jobbet som jobbcoach. Det är otroligt roligt och jag har hamnat i ett team av energiska, kompetenta och trevliga människor som har massor av hopp och ser nya möjligheter. För en gångs skull känns det som om jag är på rätt plats på rätt tid. Vad det blir av det hela vet ingen eftersom det är ett tidsbesstämt jobb på sex månader, men något blir det säkert. Och det kommer jag att jobba på lite längre fram i tiden.

En annan väldigt intressant sak är att jag, solo-mamman, slår ihop påsarna med Stora P. Mitt boende är ute på försäljning på hemnet, visning imorgon, och jäklar vad jag har röjt och städat för att få ett hem som ser lite homestajlat ut! Men det har gått bra, hoppas nu bara att någon vill köpa också. Känns hur bra som helst!:-)

Flytten innebär ny skola för barnen och vi har tittat på lite olika alternativ. Fasen vad svårt det är att välja! Skall vi ta skolan som ligger närmast med den supertrista skolgården men sannolikt fylld med barn som bor här i krokarna eller skolan som ligger något längre bort som utseendemässigt ser ut som en stor gammal lada med trevlig skolgård. Vi kommer från en idyllisk skola med naturen inpå knuten där barnen tillbringat sina raster med att bygga kojor, göra lerkakor och leka affär med pinnar och kottar som pengar. Det lutar åt nya skolan som ligger nära, trots asfalterad skolgård.

Utbildningen på Göteborgs Universitet närmar sig slutet och trots att det har varit en otroligt rolig kurs "att utbilda och informera" (som handlar om presentationsteknik) så är jag glad att det bara är en gång kvar och att tisdagkvällarna nu kan ägnas åt andra saker. I alla fall i sommar. Till hösten hoppas jag det blir ny halvtidsutbildning, nu med psykolgisk inriktning.

Sommaren är här, livet är gott och njutbart.
Hoppas det är detsamma för er :-).

1 kommentar:

Ninni sa...

Det verkar som om du har en hel del annat att tänka på;)
Tack för kommentaren hos mig!
Forstätt fota(om du hinner) för du bjuder på fina foton!
Ska kika lite på din andra blogg.
Må så gott!